home




 

"Tingverden". Olie på lærred. 2004 - 2017.

Almindelige ting fra verden. Kan man tage tingene for bogstaveligt?

 


 

"Africana".
Maleri på forskelligt. 2015 - 17

 

Africana skulptur - kropslig sansning og akrobatik.
3 siddende ovenpå hinanden.
 


 
"Stedmorblomster." At tabe ansigtet i altankassen.
Akryl på papir. ca. 100x150 cm 2015
 
 
  Blomsten med den skarpe retro skægmode. En stumfilmsindianer. En fuckface tatovering midt i alt det hudfarvede.  

 

 

 
 

 
”Bugtende streg, runde".
Computertegning. 2014
 
 

 

 

                                                                                                              

        

En blød og buet streg, der danner figurer undervejs, mens den fortsætter uanfægtet. Stregen er uendelig. Den slynger sig lystigt bugtende af sted. Danner spiraler, knuder og snoninger på sine veje. Stregen er på eventyr.
Billedet er lavet på computeren med musen som tegneredskab.
Billedet er rundt.

 
 

 

 
”De Hovedløse".
Maleri på sammenlimede stykker papir. 2013
 

 

 

Med ansigt på brystet og en hals, der slutter som en lille skorsten på toppen af kroppen. Sådan ser de ud. Et ansigt, applikeret på brystet - og ikke noget hoved på halsen. Der er tale om en menneskerace, der blev fundet i udkanten af verden af europæiske opdagelsesrejsende i 1300tallet. Siden er der ikke rigtigt kommet yderligere oplysninger. Findes de alligevel ikke? Er det bare noget, vi har drømt?

 

 

      _________________________________________________________________________________________________________________________
 

 

 
 

”Lav Opløsning, hjemmelavede pixler.”
 Maleri. 2011-12.

 

"Lav opløsning"-billederne er maleri på lærred eller andre materialer som bordplader, papir og trælægter. Lav opløsning betyder manglende information. Billeder med mangelfuld information.

____________________________________________________________________________________________________________________________
 

 

”Kvadrat, Cirkel og Bedøvende Orange.”
Maleri på udsavet MDF-plade. 2009. 100 x 113 cm.

 

Med Stiksaven som Blyant. Det skarpe snit. Som en skabelon, en slags sort/hvid grafik. Eller et digitalt Enten/eller. Enten er der plade eller der er hul. Udsavede billeder i ramme. Rammen er en vigtig del af helheden for den holder rent faktisk sammen på det hele. Rammen er det bærende skelet. Indenfor rammen er baggrunden fjernet, savet ud. Der er hul igennem til den hvide væg. Figuren eller tegnet står tydeligt frem.

Cirkler, stillestående eller som tandhjul drejende og kvadrater i roterende bevægelse er de dominerende former i denne serie. De aktiverer hele lærredet og slynger energi ud i rummet.

Forandringens store tandhjul driver historien frem. Tiderne skifter. Alting skal forandres. Fortiden brænder op.

___________________________________________________________________________________________________________________________

 

”Soldaterne på Fortet”
Acryl på papir. 2008. Ca. 150 x 300 cm.


 

 

Store pixler i billeder ingen hindring. Ved hjælp af vores tillærte erfaring i afkodning af billeder kan vi fremkalde billedet selv. Billedet af soldater i forskellige former for aktion og bevægelse. Soldaterne er èt med deres fysiske aktivitet. Individet smelter sammen med gruppen. Soldaten er blevet en central figur i Samtidsdanmark. Udsendt til fjerne lande i aktion på liv og død for vores demokratiske idealer.


______________________________________________________________________________________________________________________________

”Skrækkelige Ansigter”
Foto. 2008.

Udvalgte eksempler. Serien omfatter flere billeder.

 
 

Ansigtet kan stivne og blive til en maske. Indenfor ansigtskonturen har vi ansigtstrækkene. Udenfor er der intet.

______________________________________________________________________________________________________________________________
 

”Gående”
Foto. 2007.

Udvalgte eksempler. Serien omfatter flere billeder.
 


 
At gå. Bare gå. En helt almindelig menneskelig aktivitet, der udspiller sig i det offentlige rum hver dag.

_______________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________

 
  tidligere værker >>